آموزش فعال‌سازی کوییک ریپلای (Quick Reply) اینستاگرام

فهرست مطالب

فعال‌سازی کوییک ریپلای (Quick Reply) اینستاگرام موضوعی است که بسیاری از پیج‌های اینستاگرام و یا افرادی که یک کسب‌وکار را در این پلتفرم مدیریت می‌کنند، علاقه‌مند به یادگیری آن هستند. این قابلیت به کیفیت پاسخ‌دهی این پیج‌ها و محبوبیت بیشتر آن‌ها نزد مخاطبانشان کمک زیادی می‌کند و بهترین راه، برای حفظ تعامل با جامعه هدف به شمار می‌رود. چراکه بی‌توجهی به دایرکت‌ها و ندادن پاسخی مناسب به آن‌ها، می‌تواند منجر به نارضایتی دنبال کنندگان و ترک صفحه گردد که قطعاً هیچ‌کس مایل به چنین اتفاقی نیست. در مواردی نیز به دلیل حجم بالای دایرکت‌ها و نداشتن زمان کافی برای جواب دادن به آن‌ها، ممکن است این کار با تأخیر انجام شود. از طرفی، دادن پاسخ‌های یکنواخت و تکراری نیز کار خسته‌کننده‌ای است که با قابلیت ریپلای می‌توان پاسخ‌های آماده و متنوعی را برای بسیاری از مخاطبان، تهیه و ارسال نمود.به همین منظور در این مقاله، ضمن بیان مراحل فعال‌سازی کوییک ریپلای (Quick Reply) اینستاگرام به بررسی موارد بااهمیت دراین‌باره خواهیم پرداخت.

اهمیت کوییک ریپلای اینستاگرام

در مقدمه به لزوم پاسخ‌دهی به دایرکت‌های اینستاگرام و زیان‌هایی که از بی‌توجهی به این موضوع نشئت می‌گیرد، اشاره شد. درواقع به این دلیل است که قابلیت کوییک ریپلای برای این شبکه اجتماعی پرطرفدار در نظر گرفته‌شده تا به این شکل، ارتباط با کاربران در سطح قابل قبولی حفظ می‌شود.

حس ارزش و احترامی که به مخاطب درنتیجه زمانی که برای پاسخ به پرسش یا نظرات او صرف می‌شود نیز یکی از دلایل اهمیت چنین قابلیتی است. همچنین کسب‌وکارهایی که در این فضا فعالیت می‌کنند با جواب دادن سریع و مناسب به دایرکت‌های اینستاگرام می‌توانند اعتماد مشتریان خود را جلب نموده و احتمال بازگشت و خرید دوباره آن‌ها را افزایش دهند. درواقع فروشگاه‌های آنلاین که در بستر اینستاگرام یک محصول یا خدمات را ارائه می‌کنند باید به این موضوع توجه داشته باشند. زیرا درآمدزایی و سوددهی بیشتر آن‌ها مستلزم پاسخگویی به‌موقع دایرکت‌ها است که این امر اهمیت فعال‌سازی کوییک ریپلای (Quick Reply) اینستاگرام را دوچندان می‌کند.

آموزش فعال‌سازی کوییک ریپلای (Quick Reply) اینستاگرام
آموزش فعال‌سازی کوییک ریپلای (Quick Reply) اینستاگرام

کوییک ریپلای یا قابلیت پاسخ سریع 

در بخش قبل ضرورت پاسخ دادن به پیغام‌هایی که کاربران با اهداف متفاوت برای پیج‌های اینستاگرامی ارسال می‌کنند را برشمردیم. به‌ویژه اگر فعالیت شما در این پلتفرم برای فروش یک محصول و بر پایه پیام‌هایی باشد که به دایرکت ارسال می‌گردند؛ این مسئله شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد. البته باید اذعان داشت که از میان خیل پیام‌هایی که به دایرکت پیج‌های کاری سرازیر می‌شوند، تنها بخشی از آن‌ها به فروش منجر می‌گردند و درصد زیادی از آن‌ها ممکن است برای کنجکاوی یا تنها برای اطلاع از شرایط فروش پیام بدهند. 

اما این موضوع نمی‌تواند توجیه خوبی برای عدم پاسخگویی به پیام‌های مخاطبانتان باشد. بنابراین اگرچه این پروسه وقت‌گیر و کسل‌کننده است، اما پاسخ ندادن به آن‌ها می‌تواند زیان‌های بیشتری برای کسب‌وکارتان به همراه داشته باشد. به همین دلیل با فعال‌سازی کوییک ریپلای (Quick Reply) اینستاگرام می‌توانید خیلی راحت و سریع، به سؤالات پرتکرار و احتمالی پاسخ دهید.

به این صورت که با ارسال یک جواب واحد برای اغلب پرسش‌ها، علاوه بر احترام به مشتری و جلب اعتماد آن‌ها، در وقت خود نیز صرفه‌جویی کنید. این در حالی است که با بهره‌گیری از این قابلیت، فرصت بیشتری برای رسیدگی به مدیریت پیج و کسب‌وکار خود نیز خواهید داشت.

نکته: کوییک ریپلای تنها برای بیزنس اکانت‌ها فعال بوده و سایر کاربرانی که از پیج خود برای اهداف غیرتجاری استفاده می‌کنند، این امکان را نخواهند داشت که از این قابلیت اینستاگرام بهره ببرند. 

نحوه فعال‌سازی کوییک ریپلای (Quick Reply) اینستاگرام

برای فعال‌سازی کوییک ریپلای و بهره‌مندی از مزایای مهم و کاربردی آن، ابتدا وارد قسمت تنظیمات اینستاگرام خود شده و در ادامه، گزینه Bussiness را انتخاب کنید. سپس با وارد شدن در این بخش، Quick Reply را لمس نموده تا در ادامه راهنمایی‌های لازم را ارائه نماییم.

اکنون برای فراهم شدن امکان پاسخ‌دهی سریع به دایرکت‌های اینستاگرام، روی + ضربه زده تا لیستی از جملات و اطلاعاتی که برای ارسال به کاربران نیاز دارید را جمع‌آوری و آماده کنید. شما می‌توانید متن یا پیام موردنظر خود را در قسمت  Messageوارد کرده و سپس ذخیره کنید. توصیه می‌شود که از عبارات کوتاه و مختصر مانند ” در ساعات موردنظر و با شماره‌های تعیین‌شده تماس بگیرید ” یا “جهت اطلاع از قیمت به هایلایت محصولات مراجعه نمایید” استفاده نمایید. کوتاه بودن جملات انتخابی به‌سرعت عمل شما در حین پاسخ‌دهی به مشتریان کمک زیادی می‌کند. 

در ادامه وقتی عبارات و جملات خود را تعیین کردید، آن‌ها را در قسمت Shortcut وارد کنید.

روش افزودن پیام‌های ارسالی به کوییک ریپلای 

پس از فعال‌سازی کوییک ریپلای (Quick Reply) اینستاگرام می‌توانید از پاسخ‌هایی که در قسمت Shortcut وارد نموده‌اید استفاده کنید. حتی این امکان وجود دارد، که پیام‌هایی که پیش‌ازاین در پاسخ به افراد مختلف داده‌اید نیز به‌عنوان دیگر جملات ارسالی در کوییک ریپلای معرفی کنید.

به این صورت که متن‌ها و عباراتی که در دایرکت‌های قبلی خود نوشته‌اید را انتخاب نموده و سپس انگشت خود را بر روی آن‌ها نگهدارید تا یک منو با این مضمون « Save Quick Reply» نمایان گردد. سپس با کلیک بر روی آن، یک صفحه برای ذخیره جملات ریپلای سریع، باز می‌شود که می‌توانید عبارات موردنظرتان را به فهرست مواردی که قصد ارسال آن‌ها را دارید، اضافه نمایید.

آموزش فعال‌سازی کوییک ریپلای (Quick Reply) اینستاگرام
آموزش فعال‌سازی کوییک ریپلای (Quick Reply) اینستاگرام

نحوه استفاده از کوییک ریپلای دایرکت در اینستاگرام

پس ذخیره و آماده‌سازی جملات و پیام‌های موردنیازتان، مراحل فعال‌سازی کوییک ریپلای (Quick Reply) اینستاگرام به اتمام می‌رسد. اکنون بد نیست در مورد چگونگی استفاده از آن نیز نکات و راهنمایی‌های لازم را یادآور شویم. 

لازم است خاطرنشان شویم که کوییک ریپلای تنها برای پاسخ به دایرکت‌های اینستاگرام طراحی‌شده است و برای کامنت‌ها، کارایی ندارد. اما روش استفاده از این قابلیت، بسیار راحت بوده و تنها کافی است که پس از ورود به قسمت پاسخ به مخاطبان، کلیدواژه موردنظر که در شورت کات وارد نموده‌اید را بنویسید تا پیامی که به همین مضمون، ذخیره‌شده نمایان شود. اکنون می‌توانید آن را برای مخاطبتان ارسال کنید.

یک امکان دیگر که با فعال‌سازی کوییک ریپلای، برای شما قابل‌دستیابی خواهد بود؛ ویرایش یا حذف راحت و سریع پیام‌هایی است که ذخیره کرده‌اید. برای این کار، فهرست پیام‌های ذخیره‌شده در بخش کوییک ریپلای را باز کنید و پس از انتخاب جمله موردنظر، آن را ویرایش نمایید. همچنین در صورت عدم نیاز به یک عبارت، با ضربه زدن بر روی گزینه Delete می‌توانید آن را از لیست جملات کوییک ریپلای حذف کنید.

مزایای استفاده از قابلیت کوییک ریپلای 

فعال‌سازی کوییک ریپلای (Quick Reply) اینستاگرام به شما کمک می‌کند که در رسیدگی به امورات پیج و اهداف مدنظرتان، فرصت بیشتری داشته باشید. به همین منظور برخی از مزایای مهم این قابلیت را در ادامه برخواهیم شمرد:

  • پاسخ سریع به سؤالات تکراری کاربران

از سرویس پیام آماده می‌توان برای پاسخ دادن به سؤالات تکراری که زمان زیادی را می‌گیرند، استفاده نمود. مواردی مانند نحوه ثبت سفارش، روش ارسال، مدت‌زمان ارسال و جملاتی از این قبیل، بهترین مواردی هستند که توسط کوییک ریپلای قابل‌ارسال هستند.

  • پاسخ به مسابقات اینستاگرامی

کوییک ریپلای اینستاگرام همچنین برای پاسخ‌دهی به مسابقات اینستاگرامی و ارتباط با مخاطبان برای دریافت جوایزشان می‌توان کارآمد و مؤثر باشد. اطلاعاتی مانند نحوه برگزاری مسابقه و زمان قرعه‌کشی اطلاعات قابل‌ارسال از این طریق می‌باشند.

  • سرعت در جوابگویی به مشتریان

فعال‌سازی کوییک ریپلای (Quick Reply) اینستاگرام بهترین اقدامی است که برای بهینه‌سازی خدمات به مشتریان می‌توان انجام داد. این قابلیت همچنین در فروش بیشتر و موفقیت در کسب‌وکار، نقش اساسی و مهمی دارد. 

  • تعامل بیشتر با مخاطبان

بهبود روابط با مخاطبان و جلب حس اعتماد آن‌ها، بهترین نتایجی است که از این طریق قابل‌دستیابی هستند.

امیدواریم در این مقاله شما را به خوبی در مورد آموزش فعال‌سازی کوییک ریپلای (Quick Reply) اینستاگرام راهنمایی کرده باشیم.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسالینو

ارسالینو، پلتفرم طراحی شده توسط شرکت تـرابر پـژوهان البـرز در قـالب طرح برگــزیده معاونــت فــناوری ریــاست جـمهــــوری می باشـــد این پلتفرم هوشمند به شما امکان می دهد خدمات شرکت های ارسال بار مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و از آن ها استفاده نمایید از طریق ارسالینو می توانید پیش از ارسال بار ، قیمت ، کیفیت ، زمان ارسال بار و نظرات مخاطبان هر ارائه دهنده خدمت را مطالعه کرده , و از این طریق بهترین انتخاب را داشته باشید.