شرکت‌های فعال پستی در ایران کدامند؟

فهرست مطالب

شرکت‌های فعال پستی در ایران

 شرکت‌های فعال پستی به لحاظ ارائه خدمات مطمئن و بهینه در میان مشتریان شناخته‌شده‌تر هستند و ایمنی بیشتری را در جابه‌جایی مرسولات در نظر می‌گیرند. وجود چنین شرکت‌هایی موجب گردیده افراد و سازمان‌های مختلف اداری و خصوصی به‌راحتی بتوانند نامه‌ها و بسته‌های پستی خود را به آن‌ها سپرده تا در زمان مقرر به شکلی صحیح و سالم به مقصد ارسال کنند. البته این موضوع تنها برای نهادها و مؤسسات، یک ضرورت محسوب نمی‌شود و تمامی افراد نیازمند وجود چنین سیستم پستی دقیق و معتبری هستند که به درخواست آن‌ها احترام گذاشته و در اسرع وقت کلیه سفارشات و کالاهای آن‌ها را به دست صاحبانشان برسانند. به‌طوری‌که بتوان تمامی اقلام و مرسولات با هر نوع ارزش و قیمتی را با خاطری آسوده به آن‌ها سپرد و اطمینان داشت که در صورت لزوم به‌راحتی قابل‌پیگیری هستند.با ما در ادامه همراه باشید تا شرکت‌های فعال پستی در ایران را به شما معرفی کنیم.

 

مشخصات یک شرکت پستی معتبر

با توجه به افزایش تعداد شرکت‌های پستی، رقابت برای جلب رضایت و اعتماد مشتریان نیز بیشتر شده و هرکدام با ارائه خدمات متنوع در تلاش برای معرفی خود به‌عنوان شرکت پستی فعال می‌باشند. بر این اساس برخی مشخصات نشان‌دهنده برتری و کیفیت عملکرد این شرکت‌ها است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

 

سرعت بالا در ارائه خدمات پستی

امروزه شرکتی موفق محسوب می‌شود که بهترین خدمات را با سرعتی بالا به مشتریان ارائه نماید. این فاکتور به برنامه‌ریزی‌های دقیق و زمان‌بندی منظم شرکت پستی برای حمل و جابه‌جایی سفارشات مربوط است که به‌واسطه تدوین و اعمال چنین برنامه‌هایی، کالا و بسته‌های پستی در زمان مشخص به مقصد موردنظر ارسال می‌گردند. البته این مسئله بسته به ناوگان مورداستفاده برای حمل در شرکت‌های مختلف، متفاوت خواهد بود. ضمن آنکه مسافت میان مبدأ و مقصد نیز در این رابطه تأثیرگذار است. بااین‌حال اکثر شرکت‌های فعال پستی با یکپارچه‌سازی سیستم حمل‌ونقل خود و افزایش سرعت انتقال بسته‌های پستی، دست مشتریان را برای انتخاب مجموعه موردنظر خود باز گذاشته‌اند.

 

ارسال صحیح و سالم کالا به مقصد

یک شرکت پستی علاوه بر سرعت عمل بالا برای ارسال سفارشات و بسته‌های پستی، باید عملکرد مناسب و تضمین‌شده‌ای نیز در ارسال سفارشات مشتریان داشته باشد. درواقع نباید تنها سرعت بالا به‌عنوان ملاک انتخاب شرکت پستی مطرح شود زیرا در این صورت کیفیت فدای سرعت خواهد شد. بنابراین مجموعه‌ای که نتواند سلامت مرسوله پستی را ضمانت کند، به‌هیچ‌عنوان قابل‌اطمینان نبوده و نمی‌تواند رضایت مشتری را نیز جلب نماید. بر این اساس، شرکت‌های فعال پستی موظف به ارائه تضمینی هستند که درصورت بروز هرگونه مشکل برای بسته اعم از سرقت، مفقودی، صدمه و… خسارات وارده را جبران نمایند. یکی از راهکارهایی که به تأمین امنیت سفارشات پستی کمک زیادی می‌کند، ارائه کد ره‌گیری است تا به این وسیله، ردیابی مرسوله از طریق اینترنت و به‌صورت آنلاین برای مشتری امکان‌پذیر گردد.

شرکت‌های فعال پستی در ایران

ارائه انواع خدمات بیمه مرسولات

همکاری شرکت‌های پستی با بیمه، یکی از اقدامات بسیار مهمی است که خدمات متنوعی را دربر می‌گیرد و با استفاده از آن، مرسوله‌ها در تمام زمینه‌ها اعم از حمل‌ونقل کالاهای داخلی، واردات و صادرات، ترانزیت و… با ایمنی و اطمینان بالا انتقال داده می‌شوند.

 

ارائه طیف وسیعی از خدمات پستی

یکی دیگر از شاخصه‌های شرکت‌های فعال پستی که شاید جزء اولیه‌ای‌ترین ویژگی‌ها در چنین شرکت‌هایی باشد، گسترگی و تنوع خدمات قابل‌ارائه به مشتریان است. به‌طوری‌که از ارسال مرسولات کوچک داخل شهری گرفته تا خدمات حمل‌ونقل کالا و سفارشات بین شهرها و حتی در سطوح بین‌المللی، از طریق مراجعه به یکی از این شرکت‌های پستی قابل انجام باشد. علاوه بر آن، انجام برخی امور و خدمات جانبی نیز در این راستا اهمیت زیادی دارند که تعدادی از آن‌ها از قرار زیر هستند:

  • بستهبندی حرفه‌ای مرسولات: از دیدگاه مشتری، شرکتی دارای اعتبار است که کلیه خدمات پستی و موردنیازش را ارائه دهد که از آن جمله، می‌توان به بسته‌بندی مناسب و حرفه‌ای سفارشات اشاره کرد.
  • قابلیت ردیابی سفارشات: شرکت‌های فعال پستی همواره برای کاستن دغدغه و نگرانی مشتریان خود بابت گم یا مفقود شدن بسته‌هایشان، یک کد ره‌گیری برای ردیابی مرسوله در اختیارشان قرار می‌دهد.
  • توسعه وب‌سایت و نرم‌افزار: طراحی سایت و اپلیکیشن‌های اختصاصی یک ویژه برجسته شرکت‌های پستی معتبر است. به‌این‌ترتیب مشتری به‌راحتی می‌تواند خدمات موردنظر خود را در زمینه انتقال و تحویل محصول، دریافت نماید.
  • پرداخت در محل: از دیگر خدمات مهم شرکت‌های پستی، دریافت سفارشات از نشانی فرستنده و تحویل آن‌ها به گیرنده، سپس دریافت هزینه‌های ارسال در محل است.

شرکت‌های فعال پستی در ایران

شرکت‌های فعال پستی در ایران

اکنون که با ویژگی‌ها و خدمات بهترین شرکت‌های پستی آشنا شدید، چند شرکت مطرح و قابل‌اعتماد را نیز در حوزه ارسال و تحویل کالا در کشور معرفی خواهیم کرد که خدمات ارزنده‌ای به مشتریان خود ارائه می‌نمایند:

 

1- شرکت تی‌ان‌تی (TNT)

یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه خدمات پستی، تی‌ان‌تی است که این کمپانی در ابتدا به‌صورت بین‌المللی و در سطح دنیا به فعالیت می‌پرداخت و سپس از حدود 40 سال قبل در کشورمان شروع به کار کرد. به‌این‌ترتیب طیف وسیعی از خدمات و سرویس‌های پستی اعم از اکسپرس، پس‌کرایه، سرویس‌های ویژه و… را به مشتریان خود ارائه نمود. علاوه بر آن، روش‌های مختلفی برای پرداخت مشتریان توسط این شرکت در نظر گرفته‌شده و با دادن کد ره‌گیری و امکان پرداخت در محل، برای جلب اعتماد مشتریان و رضایت آن‌ها تلاش می‌شود.

 

2- شرکت آرامکس (PDE)

از دیگر شرکت‌های فعال پستی بزرگ و معتبر در ایران، پی‌دی‌ئی یا آرامکس است که خدمات متنوع و گسترده‌ای را به مخاطبان خود می‌دهد. آرامکس که ازجمله شرکت‌های فعال در عرصه بین‌المللی نیز شناخته می‌شود، کلیه سفارشات پستی را در سریع‌ترین زمان ممکن و با مناسب‌ترین مبلغ ارسال می‌نماید. علاوه بر آن ترخیص فوری و یک‌روزه کالاها، ارسال کالا و بسته‌های پستی به تمام نقاط ایران و جهان، پروازهای مستقیم برای حمل مرسولات و تحویل به‌صورت درب محل، ره‌گیری بسته‌ها و حمل اکسپرس برخی دیگر از خدمات این شرکت معتبر پستی به شمار می‌رود. نکته شایان توجه اینکه، آرامکس ازجمله شرکت‌هایی است که به‌واسطه آن مشتریان می‌توانند به‌صورت اینترنتی از بازارهای خارجی خرید کنند.

 

3- شرکت تی‌پی‌جی (TPG)

در میان شرکت‌های فعال پستی کشورمان، تی‌پی‌جی یکی از دیگر نام‌های معتبر در حوزه جابه‌جایی کالا و مرسولات داخلی و بین‌المللی است. سرویس پس‌کرایه در تی‌پی‌جی به‌عنوان یکی از خدمات پرداخت به‌حساب می‌آید که البته تنها برای بسته‌های داخلی قابل‌استفاده است. علاوه بر آن، دو روش اکسپرس و اکونومی به‌عنوان اصلی‌ترین شیوه‌های حمل و ارسال کالا در این شرکت شناخته می‌شوند. شایان‌ذکر است که تی‌پی‌جی نیز همانند آرامکس، امکانی فراهم آورده که مشتریان بتوانند به‌صورت آنلاین از مراکز بین‌المللی خرید کنند. این در حالی است که کاربران با افزودن گزینه فروشگاه اینترنتی امکان همکاری با مراکز فروش اینترنتی و خرید آنلاین انواع کالاها را خواهند داشت. به‌این‌ترتیب، ضمن خدمات‌رسانی متنوع و وسیع، فرصتی به وجود آمده که شرکت‌ها بتوانند با مراکز دیگر نیز همکاری مستقیم داشته باشند.

 

4- شرکت کارا پست

کارا پست نیز ازجمله شرکت‌های فعال پستی است که از سابقه‌ای طولانی در زمینه ارائه خدمات پستی بهره‌مند بوده و علاوه بر ایجاد زمینه‌ای برای معاملات داخلی، خریدوفروش‌های بین‌المللی را نیز امکان‌پذیر ساخته است. حمل انواع مرسولات اعم از بسته‌های حساس، ظریف و دارای ارزش بالا و همچنین جابه‌جایی محموله‌های بزرگ و با وزن زیاد، اصلی‌ترین خدمات این شرکت پستی به شمار می‌رود. همچنین سرویس‌های پستی داخلی و خارجی در سریع‌ترین زمان ممکن، ترخیص کالا حمل‌ونقل مرکب و نیز ردیابی و پیگیری بسته‌های پستی از دیگر خدمات کارا پست هستند.

 

5- شرکت صدر (COD)

صدر نام شرکتی باسابقه در حوزه خدمات پستی و سرویس‌هایی مانند تحویل و پرداخت در محل است و خدماتی فوق‌العاده را در این راستا به مشتریان فروشگاه‌ها ارائه می‌نماید. طراحی یک پنل پستی رایگان نیز سبب شده که کاربران از امکانات و خدمات بهتری بهره‌مند گردند. از طرفی همانند سایر شرکت‌های فعال پستی در ایران، این شرکت نیز امکان ره‌گیری مرسوله را در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

 

امتیاز دهید post
ارسالینو

ارسالینو، پلتفرم طراحی شده توسط شرکت تـرابر پـژوهان البـرز در قـالب طرح برگــزیده معاونــت فــناوری ریــاست جـمهــــوری می باشـــد این پلتفرم هوشمند به شما امکان می دهد خدمات شرکت های ارسال بار مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و از آن ها استفاده نمایید از طریق ارسالینو می توانید پیش از ارسال بار ، قیمت ، کیفیت ، زمان ارسال بار و نظرات مخاطبان هر ارائه دهنده خدمت را مطالعه کرده , و از این طریق بهترین انتخاب را داشته باشید.